Puslapiai

2011 m. birželio 3 d., penktadienis

Darnicko duona pagal Anną

Ši gavosi labai mūsų skonio, mano tėtis, kuris skeptiškai žiūrėjo į mano duonos kepimą :D, paragavęs pasakė, va čia tai duona!!! :D tikrai labai skani tikra naminė duona :D!!!... O jergutėliau :D, išgirdus tokius vertinimo žodžius iš ne bet kokią duoną valgančio žmogaus, net pasišokėjau iš tos laimės :DDD superinis įvertinimas :D, sėdėjau išsišiepus ir visa patenkinta :DDD
Taigi štai ji Tėčio 'išgirtoji' :)


Ištikro, tai šiek tiek dariau kitaip, pagal originalų receptą įmaišą reikia pasidaryti su ruginiais miltais, bet kadangi šį receptuką sumaniau daryti, kai jau savo raugą buvau pamaitinusi kvietiniais miltais, ir buvo jau pastovėjęs pora parų, todėl įmaišą dariau su kvietiniu raugu. Bet ateity būtinai pabandysiu ir tiksliai pagal duotą receptą:)

Mums reikia:
300 g pamaitinto ir reikiamą laiką parauginto kvietinio raugo (arba ruginio) (jį išanksto buvau pamaitinusi kaip visad darau palikus rūgti 2 paroms - aprašyta čia, tik vandens, miltų, kmynų, druskos, cukraus dėjau perpus mažiau)
200 g rupaus malimo kvietinių miltų
230 g ruginių miltų
10 g druska (jei į raugą dėta pakankamas kiekis druskos, papildomai nereikia)
1 v.š. augalinio aliejaus (naudojau alyvuogių)
1 v.š. salyklo (gaila neturėjau, tai nedėjau, bet įdėjau 1 v.š. medaus)
130 g vandens (pagal originalą 230 g, bet smarkiai mažinau, nes mano raugas buvo pakankamai skystas, todėl tešla gavosi ir taip labai netgi minkšta ir lipni, kad tiesiog ją maišiau su šaukštu)


Sumaišyti visus ingridientus, minkyti/ maišyti bent 5 min., uždengti ir palikti pastovėti ~30 min. Tada perkelti tešlą į aliejumi ar sviestu išteptą kepimo skardą aukštais kraštais (aš naudojau kekso formą), drėgnom rankom sulyginti paviršių, uždengti ir palikti ~ 6 val. pakilti (org. recepte rašo, kad kildinti ~2-4 h., bet aš laikau bent 6 h).
Orkaitę įkaitinti iki 250 C temperatūros. Įdėti indą su verdančiu vandeniu ir šauti paruoštą kepimui duoną. Kepti 10 min., o tada atidaryti orkaitės duris ir išleisti garus (išimti indą, kuriame buvo vanduo). Temperatūrą sumažinti iki 200 C ir kepti dar apie 40 min. Kad duonos pluta blizgėtų, geriausia  kepimo metu po 20 ir 30 min. paviršių patepti vandeniu, o iškepusią ir dar kartelį.

&&&&&&

&&&&&&
&&&&&&
Šaltinis SM arba čia

Skanaus :)

4 komentarai:

  1. tobulas blogas! kaip as jo nemaciauuuu :(
    issisaugojau turbut daugiau nei puse receptu :) Aciu Reda :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Aaaaaačiū Ilona! Begalo malonu! :))))) Tavo žodžiai mane labai pradžiugino :D, visai dienai nuotaiką pakėlei :D :*

    AtsakytiPanaikinti
  3. O duona matai gražuolė Ilona pamiršo pagirti! :DD man įdomu kada mes ją suviliosime pradėti kepti :)
    Beje, ši atrodo idealiai... taip tik silkutės, svogūniuko ir majonezo ant jos man ♥
    Turiu dar kameroj lietuviškos kaimiškos juodos užsišaldžius...valgau kaip papūga ją, tik po trupinėlį tai kažkaip nesusigundau tokios dar pati išsikepti...o gal be reikalo :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. :DDD gal kartu kaip nors ir Iloną paskatinsim duoną kepti :DDD juk toks gėris :) ane:)
    O Tu va kaip gudriai užsišaldai :) bet tikrai, kodėl gi nepabandai ??? na nors puse normos pabandyk, paragausi, nepatiks tai bent žinosi :D

    AtsakytiPanaikinti